ďťż

Coś w stylu Pokedex'a

PRzeSteR

Coś w stylu Pokedex'a
  Jest to coś w stylu pokedex'a, czyli bierzemy use danym przedmiotem na potwora i wyświetlają nam się o nim bardzo dokładne informacje. Jeżeli skrypt Wam się spodoba mogę również dodać informację na temat summonów robionych przez potwora oraz informacje o jego atakach.
Oto skrypt:
data/actions/script/dex.lua
Kod: local config =
{
        needQuestToUse = false, --true jeśli potrzeba questa aby używać
        questStatus = 567890, -- wartość storage questa, jeśli wyżej true
        showItem = 2148 --jaki item ma być widocznym w otwieranej książce
}

function onUse(cid, item, fromPos, itemEx, toPos)
local monsterInfo, loot, childLoot = {}, {}, {}
local monster = itemEx.uid
local infos = 0
local text, lootText, childLootText = "", "", ""
        if(config.needQuestToUse == true) then
                if(getPlayerStorageValue(cid, config.questStatus) == -1) then
                        doPlayerSendTextMessage(cid, 22, 'You need finish quest to use this item.')
                        return true
                end
        end
        if(isMonster(monster) == false) then
                doPlayerSendTextMessage(cid, 22, 'You can only use it on monsters.')
                return true
        end
        infos = getMonsterInfo(getCreatureName(monster))
        loot = infos.loot
        childLoot = loot[#loot].child
        for k, v in ipairs(loot) do
                lootText = lootText..""..getItemNameById(v.id)..", chance: "..(tonumber(v.chance)/100)..'\n'
        end
        for k, v in ipairs(childLoot) do
                childLootText = childLootText..""..getItemNameById(v.id)..", chance: "..(tonumber(v.chance)/100)..'\n'
        end
        monsterInfo =
        {
                '                          '..infos.name..'\n',
                '                    Informations:\n\n',
                'Health points:  '..infos.healthMax..'\n',
                'Experience:      '..infos.experience..'\n',
                'Speed:                '..infos.baseSpeed..'\n',
                'Armor:                '..infos.armor..'\n',
                'Defense:            '..infos.defense..'\n\n',
                '              Special informations:\n\n',
                'Summonable:    '..convertBoolToString(infos.summonable)..'\n',
                'Illusionable:      '..convertBoolToString(infos.illusionable)..'\n',
                'Convinceable:  '..convertBoolToString(infos.convinceable)..'\n',
                'Summonable:    '..convertBoolToString(infos.summonable)..'\n\n',
                '                        Loot:\n\n'..lootText..'\n',
                '                    Loot in bag:\n\n'..childLootText
        }
        for k,v in ipairs(monsterInfo) do
                text = text..""..v
        end
        doShowTextDialog(cid, config.showItem, text)
return true
end

function convertBoolToString(bool)
        if(bool == true) then
                return "Yes"
        else
                return "No"
        end
end Teraz w data/actions/actions.xml dodajemy:
Kod: <action itemid="tutaj_id_item_ktory_ma_sprawdzac" event="script" value="dex.lua"/> http://i49.tinypic.com/1znsn7n.jpg



  Fajne ;]
Mysle , ze sporo osób tego użyje w swoich Ots'ach ;-)


  @up
nie pisz za dużo kursywą, bo to denerwuje
@topic
no, no, no... gdybyś nazwał to inaczej pewnie nawet z tłumaczeniem nikt by nie zrozumiał ^^' skrypt w sumie fajny, nie stestuje, bo nie mam na czym, mam nadzieje, że działa i że się komuś przyda

Ocena: 8/10, bo trochę to może zamulić ze względu na długość i ZAWSZE może być lepiej ^.^
Pozdrawiam
Szaki xd

  hmm... skrypt całkiem całkiem nawet nie ma się do czego się doczepić krótki żeby nie zżerał za dużo pamięci i miałem się już doczepić do jednej rzeczy ale to był mój błąd jak pisałem skrypt bardzo ładny ale 9/10 bo jak bijesz potworka to musisz patrzeć na manę i go bić a nie patrzeć ile on ma hp czy co ; o



  a jak widze potwora za ścianą, to czy wtedy moge oblookać całe te info o nim???? eli tak, to 10/10 :]

  Cytat:
@up
nie pisz za dużo kursywą, bo to denerwuje
@topic
no, no, no... gdybyś nazwał to inaczej pewnie nawet z tłumaczeniem nikt by nie zrozumiał ^^' skrypt w sumie fajny, nie stestuje, bo nie mam na czym, mam nadzieje, że działa i że się komuś przyda
Ocena: 8/10, bo trochę to może zamulić ze względu na długość i ZAWSZE może być lepiej ^.^
Pozdrawiam
Szaki xd
Zamuli to Ci mozg. Kod jest dobrze napisany. A dlugosc skryptu nie ma nic to mulenia, zalezy od tego jak go napiszesz.
Peace

  Ej wiecie czy odpali na 7.6
?

  @up:
Nie odpali, to działa tylko na silniku TFS chyba nawet w wersji 0.3+

@topic:
No no, postarałeś się. Sam bym na to nie wpadł :D
Daję 10/10 za wykonanie i do tego REP++ :P
Działaj tak dalej ;)

Pzdr

  Nie działa na OTS 8.5 :(Ale co do skryptu to całkiem fajny !Szkoda że u mnie nie odpala :(
10/10

  niestety mi nie działa. Zamiast dex'a jest ten book i po kliknięciu prawym na książkę wyświetla mi "You can only use it on monster" jak na SS poniżej:
http://www.empikfoto.pl/albumy44/405...-09_145951.jpg
Gdzie zrobiłem błąd??

  #UP
zamiast książki użyj np. kilofa(do testów).

#Topic
Szkoda że działa tylko na TFS, ale ogólnie skrypt bardzo fajny. Sprawdza wszystko co jest nam konieczne.

  Cytat:
#UP
zamiast książki użyj np. kilofa(do testów).
działa dziękuje reput leci.

  Bardzo Fajny skrypt Dzieki temu ustawilem Ze Nikt niema zzadnego potworka na spella

  Pomysł bardzo ciekawy. Pokazuje to co najważniejsze i wszystko ładnie widoczne.

  Mam pytanie czy ten skrypt wypali na 8.1? Dodaj informacje o atakach i reszte :). Bo napewno ten skrypt wykorzystam w przyszłosci gdy bd gotowy mój ots :)
PS:
Nie możecie zrobic ten skrypt pod 8.1 ?Był bym bardzoo wdzięczny :) . Dał bym reputa itp ;p
Copyright (c) 2009 PRzeSteR | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.